Dia Mundial de l’Aigua – Escola Verda 1r d’ESO

El dia 22 de març es celebra el Dia Mundial de l’Aigua. L’objectiu d’aquest dia és recordar la rellevància d’aquest líquid essencial.

Per aquest any, el tema escollit és: “Groundwater: making the invisible visible”, “Aigües subterrànies: fent visible allò invisible”, per donar importància als recursos d’aigua subterrània.

Després d’haver analitzat el gast d’aigua de diferents països, hem vist que Espanya és un dels països que més aigua gasta.

El canvi climàtic augmenta la pressió sobre les masses d’aigua. Es preveu que els efectes del canvi climàtic a l’aigua s’intensifiquin al llarg dels propers anys, amb diverses conseqüències com per exemple l’augment d’inundacions, de sequeres, pluges torrencials i l’augment del nivell del mar.

Es va crear l’Agenda 2030, que és una agenda integral i multidimensional que es refereix a les tres dimensions del desenvolupament sostenible: l’economia, la social i l’ambiental i d’aplicacions universals. S’han establert 17 objectius del desenvolupament sostenible (ODS), a través dels quals es proposen abordar els grans reptes globals: des de la lluita contra la pobresa o el canvi climàtic fins a l’educació, salut, la igualtat de gènere, la  pau o les ciutats sostenibles.

L’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) relacionat amb el Dia Mundial de l’Aigua és el número 6. Aquest ODS tracta de garantir la disponibilitat d’aigua i la seva gestió sostenible i el sanejament per a tothom. La garantia del subministrament d’aigua en quantitat i en qualitat suficient és fonamental per al desenvolupament de la societat i per a la lluita contra la pobresa i les malalties arreu del món.

Com a Escola Verda, algunes accions que us proposem per reutilitzar i reduir el consum d’aigua són:

-Tancar les aixetes quan ens rentem les mans i les dents.

-No estar molta estona a la dutxa o no banyar-se.

-Intentar utilitzar el menys possible la rentadora i el rentaplats.

-Aprofitar l’aigua de la pluja per regar les plantes.

-Mentre no surt aigua calenta de la dutxa, guardar en un recipient la freda i reutilitzar-la.

-Instal·lar dispositius reductors del cabal.

I algunes idees per recaptar aigua per l’hort són:

– Aprofitar l’aigua de pluja: col·locar tancs sobre el terra, per recaptar l’aigua de pluja que cau del sostre i desviar-la cap a l’hort per poder-la utilitzar pel reg.

– Recuperar l’aigua de la dutxa quan la deixeu córrer abans d’assolir la temperatura ideal.

Així que us animem a fer un bon ús de l’aigua ja que el nostre planeta us ho agrairà enormement i aprofitarem un recurs natural molt valuós.

Escola Verda 1r d’ESO