Clean Up Day – Per Eric i Naïs

El passat divendres 12 de maig l’Institut Badia i Margarit va participar en un projecte anomenat “Clean Up Day”.

Van arribar fins a una zona propera a Vilanova del Camí per netejar tota la brossa que es trobava al riu. Es van dedicar a netejar la brutícia que hi havia en el terra i a l’aigua, i tota aquesta brutícia la ficaven dins unes bosses del Clean Up Day amb uns guants que previament els havien repartit els nens i nenes que participen en la Comissió Verda de l’institut.

Un cop allà, es van ficar mans a l’obra, van recollir moltíssima brutícia, es van sorprendre del que la gent hi arribava a llençar! Des de tovalloletes i bosses de plàstic fins a preservatius i compreses.

Van estar-hi mig matí recollint la brossa que gent inconscientment -o no tant-  llençava al riu, i, per tant va ser una activitat molt important ja que els alumnes ara són més conscients de la importància de no llençar brossa al medi ambient perquè ho paguem tots els humans, els animals,  les plantes i els arbres.

El més impressionant per a als alumnes del Badia i Margarit no va ser haver reciclat una gran quantitat de deixalles que hi havia al riu com a tasca aïllada, sinó que van formar par del Clean Up Day, celebrat per moltes escoles a nivell nacional i Europeu.

Al BiM ens sentim part del nostre planeta, i per això en tenim cura d’una manera voluntària. Nosaltres no ens ho prenem com una competició per saber qui en recicla més a tota Europa. Reciclar és una necessitat i netejar la brossa al medi ambient ajuda a mantenir el món sa i ple de vida.

Èric López i Naïs García – 2n ESO

EE0593EF-0C9F-47A5-A15B-8E80E0566D20Captura