Aprenem mites grecs a partir de l’art!- Visita a Caixa Fòrum

La setmana passada, els alumnes de 4rt de la ESO de l’optativa de llatí vam visitar l’exposició “Els déus del Prado” organitzada per Caixa Fòrum Barcelona on vam poder gaudir d’algunes de les pintures i escultures més emblemàtiques del Museu del Prado de Madrid amb  contingut mitològic. Aquesta exposició ens va permetre  poder seguir aprenent mitologia grega a través de l’art i parlar dels mites treballats a l’aula. Una oportunitat única de poder gaudir a Barcelona d’obres excepcionals de Rubens, Tizziano, Veronese, Zurbarán o José de Ribera, entre molts d’altres.

“Narcissus” de Jean Cossiers (1636-1638)

Dijous amb els alumnes de 4rt vam completar la sortida amb una visita al Museu Arqueològic de Barcelona on vam poder contemplar de prop peces del passat grecoromà de Catalunya com la famosa estàtua del déu Serapis (coneguda fins fa pocs anys com l’estàtua d’Esculapi o Asclepi) i on van ser els propis alumnes els que ens van explicar algunes d’aquestes peces, després d’haver-se preparat prèviament a casa i com a activitat avaluable d’aquesta sortida.

Explicant l’escultura del déu Serapis al Museu Arqueològic de Barcelona

Divendres, amb els alumnes de 1r de BAT vam repetir la sortida a l’exposició “Els déus del Prado” i vam aprofitar l’estada a Barcelona per visitar també el Museu Nacional d’Art de Catalunya on vam centrar-nos en les obres inspirades en el món clàssic. Una sortida acadèmica qeu ens va servir per seguir aprenent i un respir necessari en aquesta etapa de confinament de la que en vam gaudir tots plegats.

Els alumnes de llatí de 1r de BAT a l’exposició “Art i mites”