Experimentem la física al Tibidabo

El divendres 28 maig l’alumnat de Física de 1r de Batxillerat va participar al Parc d’Atraccions del Tibidabo de la jornada Fisidabo que organitza la Universitat Politècnica de Catalunya, juntament amb un total de 1200 alumnes de 4t d’ESO i Batxilleratd’altres instituts de Catalunya. Aquesta jornada consisteix en experimentar diferents conceptes de física pujant a les atraccions, prenent dades i fent càlculs.

L’objectiu del Fisidabo, a més d’aprendre física i matemàtiques, és passar-s’ho bé, és una manera d’entendre i experimentar conceptes d’una manera lúdica i fora de l’aula. La Muntanya russa, el Tren de la mina, el Giradabo, el Crash cars, el Diabolo o el Vaixell pirata van ser alguna de les activitats que més van agradar. L’alumnat va poder sentir en  pròpia pell la variació de la quantitat de moviment rebent col·lisions del Santi, van poder veure com es marejava a la Muntanya russa degut a l’acceleració centrípeta canviant o van poder comprovar l’acceleració de la gravetat observant el Vaixell pirata.

Sens dubte una jornada única que l’alumnat de Física recordarà per sempre.