SORTIDA DE QUÍMICA 1: ELS POLÍMERS A PARTIR DE MATÈRIES PRIMERES RENOVABLES

El dimecres 11 de desembre de 2019, els alumnes de 1r de BAT de l’Institut Andreu Nin, juntament amb professors del departament de Ciències Experimentals, ens vam desplaçar cap a la Facultat de Química de la URV a Tarragona, a fer un taller de “Polímers a partir de matèries primeres renovables.
Quan vam arribar, ens va rebre el Doctor Joan Carles Ronda, i ens va fer una petita introducció dels polímers. A continuació, va fer la demostració de la síntesi de polímers sintètics a partir de matèries primeres renovables. Aquests polímers van ser els següents:
  • Escuma de poliuretà.
  • Resina epoxi termoestable.
  • Fil de niló.
  • Hidrogel d’àcid acrílic.
Un cop realitzades les síntesis, els alumnes vam poder experimentar aquestes síntesis amb les indicacions del doctor.
Després del laboratori, vam esmorzar al bar del Campus i viure una mica l’ambient universitari, i en acabar el temps d’esmorzar, ens vam dirigir cap a la Sala Magna de la Facultat per tal de rebre una conferència sobre la importància de la Química i la Bioquímica. Ens vam fer uns obsequis: una taula periòdica, un bolígraf i una goma, molt útils per nosaltres.
Per finalitzar el dia a la Universitat, vam fer un circuit al CRAI, dirigit per una treballadora del CRAI. El CRAI, el Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació és un entorn comú amb tots els serveis universitaris de suport a l’aprenentatge, la docència i la recerca relacionats amb la informació i les tecnologies de la informació (TIC) per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC).

Ens va agradar molt, i esperem repetir l’any vinent.