L’ALUMNAT DE QUÍMICA2 VISITA L’ICIQ

El mes passat, els alumnes de 2n de BAT de l’Institut Andreu Nin, juntament amb professors del departament de Ciències Experimentals, ens vam desplaçar cap a l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ) a Tarragona, a fer experiments de cinètica química.
Com que vàrem matinar molt, i l’ICIQ està a prop del Campus Sescelades de l’URV, vàrem esmorzar al bar del Campus i vàrem viure una mica l’ambient universitari. Després ens vàrem dirigir cap a l’ICIQ, on ens va rebre amablement la Laia.
Amb els experiments de cinètica química vàrem poder comprovar:
  • Visualment com un catalitzador es modifica al llarg de la reacció per al final quedar inalterat.
  • El temps que triga a formar-se una determinada quantitat de iode a partir de la reducció del peròxid d’hidrogen pels ions iodur en medi àcid.
  • Quin catalitzador accelera més la velocitat de descomposició del peròxid d’hidrogen.
  • La depuració de l’aigua, mitjançant el mètode de l’adsorció.
  • Visualment el canvi de colors d’una dissolució transparent.
  • La descomposició de l’aigua oxigenada fent-la reaccionar amb sang.
Ens va agradar molt, i esperem repetir l’any vinent!!