Ha de tenir gènere la roba?

Benvolguts lectors,

Avui des de el SIEI ens sorgeix una important qüestió que sovint pot desencadenar en estigma i rebuig si no fem el que es considera més adient per la majoria.

 

Portem uns dies investigant a l’aula a partir de vídeos publicitaris, contes o tipus de joguines infantils, la limitació que ens suposa créixer pensant que només hi ha una opció correcte per desenvolupar-nos.

 

Les faldilles i vestits eren peces que en temps ancestrals els feien servir tant homes com dones. Que ha passat doncs? Pensem que les faldilles son molt més fresques per l’estiu, perquè no les podem dur els nois? O perquè la majoria de dones que surten a la televisió exposen més el seu cos? No passen fred les presentadores de les campanades de cap d’any?

 

La roba no té gènere, o almenys no explícitament, son normes imposades per les persones. Avui en dia existeixen marques que per sort, prefereixen no posar etiquetes  sexuals a les peces de roba i dissenyar estils diferents i pràctics per a cada usuari.

 

La moda unisex, és el terme amb què es va conèixer una tendència social internacional en la dècada de 1960 i 1970, que va buscar diluir les diferències de gènere entre nois i noies, en matèria d’aparença, vestimenta, comportament i fins i tot els noms personals.

LES NOSTRES OPINIONS:

 

Pensem que la roba no hauria de tenir gènere. Sense adonar-nos les normes socials o tradicions influeixen en els gustos i tendències de cada ésser humà des de que neix. L’exemple més clar són els nadons, els regals que reben des de ben petits envien missatges subliminars de com han de ser i comportar-se. Rosa per nenes i blau per nens, es una manera de classificar-nos i posar nom als nostres deures com a societat.

 

Ja ens direu que en penseu, ha estat un tema que ha donat molt de si entre nosaltres.

Arreveure! 🙂

5 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>