L’institut rep la 100tífica Sandra Blàzquez que apropa a l’alumnat com és la seva vida i la seva recerca

El passat mes de febrer, coincidint amb la celebració del Dia de la Nena i la Dona en la Ciència ens va visitar al centre la investigadora de l’IRB Sandra Blàzquez. La Sandra va fer una xerrada d’una hora a l’alumnat de 1r de l’ESO gràcies al programa 100tífiques que organitzen el BIST junt amb la FCRI.

En aquesta xerrada l’alumnat va poder veure com una investigadora jove que no fa tants anys anava a l’institut com ells i elles, és una persona propera i sobretot curiosa pel món que l’envolta, motiu que l’ha dut a voler dedicar-se a la ciència. Així mateix, van veure que la Sandra té aficions fora de la ciència, com la dansa, que alhora li han permès en determinats projectes explicar de manera divulgativa certs coneixements científics. I és que a la Sandra li agrada també molt apropar els coneixements a la societat i així ho va fer durant la xerrada, durant el temps de contestar les preguntes, i també, col·laborant en el projecte STEAM tot responent una entrevista audiovisual sobre ella i la seva recerca. Us deixem el vídeo d’aquesta entrevista. Us animem a veure’l, descobrireu com gràcies a la recerca de la Sandra i del seu equip, potser en uns anys el problema del càncer de pàncrees pot millorar força! L’alumnat ha pogut treballar aquest vídeo dins del projecte STEAM de 1r “Ens endinsem en la Recerca amb el BIST”.

Entrevista Sandra Blázquez

Finalment, també volem destacar que coincidint amb el dia de la Nena i la Dona en la Ciència i la visita de la Sandra com a 100tífica, des de l’institut diverses noies també van participar en dues iniciatives en què van poder dir la seva (entrevistades per l’Albert Postils d’Onda Cero) i també ser elles qui feien les seves preguntes sobre el fet de ser dona en la ciència (vídeo de l’IRB). En tots els casos van ser unes grans experiències! Com diuen al programa de 100tífiques, nosaltres també “STEAMem la ciència”!