L’alumnat de 1r s’endinsa a la recerca amb el BIST

El passat 22 de març l’alumnat de 1r d’ESO va fer l’exhibició pública del projecte STEAM del 2n Trimestre, “Ens endinsem en la recerca amb el BIST”.

Un grup d’alumnes presentant a les famílies el seu experiment i pòster científic.

Aquesta exhibició va ser una celebració i una oportunitat per mostrar i compartir alguns dels aprenentatges que l’alumnat ha fet al llarg dels darrers 3 mesos dins de l’àmbit STEAM. En particular i tal com diu el títol del projecte, els nois i les noies de 1r s’han endinsat en el món de la recerca i això vol dir que han conegut com es treballa en centres de recerca d’excel·lència del nostre país com són l’IBEC, l’IFAE i l’IRB, així com també han experimentat què vol dir fer recerca en la seva pròpia pell tot convertint-se en investigadors/es per uns dies. A més de conèixer què vol dir fer recerca, haver-la fet i haver conegut les recerques de determinats investigadors/es també han après com aquestes recerques es comuniquen i en aquest sentit han experimentat què vol dir fer un pòster científic i explicar-lo tal com es fa en congressos i simposis, així com comunicar de manera divulgativa amb l’elaboració d’un vídeo.

Aquí us deixem un enllaç amb els pòsters que han fet i un altre enllaç amb els vídeos que han elaborat. Us animem a veure’ls. De ben segur descobrireu fenòmens de la física i de la biologia que no sabíeu.

Com veieu aquest projecte ha comportat molta feina, fer-nos moltes preguntes, descobrir més sobre el món que ens envolta i sobretot de la feina què hi ha al darrere del món de la investigació científica. En aquest sentit, l’alumnat ha pogut constatar com la feina que fem a l’institut de treballar cooperativament també és un bàsic imprescindible per aquells que treballen al laboratori per aconseguir fites que poden canviar les nostres vides.

Finalment, volem fer un agraïment especial al BIST que ens ha facilitat els contactes amb els centres de recerca, a les persones de comunicació – divulgació de l’IFAE, l’IBEC i l’IRB que ens han rebut als seus centres i ens han posat en contacte amb els seus investigadors/es i a aquests en particular, que molt amablement van venir fins al nostre institut i van respondre les nostres preguntes en forma d’entrevista. A tots ells, moltes gràcies! Quedem amb ganes de seguir col·laborant en futurs projectes el curs vinent!

La investigadora Anna Bartomeu de l’IRB mostra el seu laboratori a un grup d’alumnes.