Existeix l’envàs reutilitzable perfecte?

El passat 14 de desembre vam realitzar l’exhibició pública del projecte STEAM: Existeix l’envàs reutilitzable perfecte?

Aquest projecte, dut a terme per l’alumnat de 2n d’ESO durant el primer trimestre del curs 2023-2024, ha consistit a dissenyar un envàs treballant en grups cooperatius.

Aquest envàs ha posat en joc diversos aprenentatges com el càlcul del volum de l’envàs, el seu disseny per facilitar la compra a granel o els materials perquè sigui reutilitzable. Vam visitar dues botigues del barri per conèixer de primera mà quins productes es venen en aquestes botigues i quins envasos utilitza el comprador.

El projecte també ha apropat a l’alumnat en el descobriment del vessant constructiu, com dissenyem i construïm un envàs? Com es realitza el desenvolupament de figures geomètriques?, com s’imprimeix amb una impressora làser?, amb quin programa informàtic es pot fer?, podem tenir en compte la funcionalitat i l’estètica?

Existeix l’envàs reutilitzable perfecte?

Per dur a terme el projecte i imprimir els envasos hem comptat amb l’acompanyament de l’Ateneu de Fabricació: La Fàbrica del Sol.

A continuació algunes imatges del procés del projecte:

Ha estat un projecte molt enriquidor que va concloure amb l’exhibició pública al nostre institut amb l’assistència de les famílies, amics i amigues interessades.

En l’exhibició, l’alumnat, organitzat per grups cooperatius, va mostrar el seu envàs final, els prototips, els càlculs, els dibuixos, les llibretes del procés i va mostrar en públic si l’envàs complia el volum desitjat: 33 ml, 750 ml o 1’5 l.

Un moment molt emocionat!!! Felicitats a tots els implicats en el projecte: alumnat, entitats col·laboradores, docents i famílies!

A continuació algunes imatges de l’exhibició pública: