Exhibició pública “Tenim els plànols”. Muntem l’edifici de l’Angeleta Ferrer a escala 1:50

“Podem posar l’institut en una vitrina?” va ser la pregunta a resoldre en el projecte de 1r d’ESO del primer trimestre “Tenim els plànols!” que el passat 12 de desembre es va tancar amb l’exhibició pública a les famílies.

El projecte va permetre a l’alumnat que s’estrenava en l’ESO conèixer l’edifici i construir la maqueta de l’institut. Cada equip cooperatiu va escollir una de les 11 plantes que va construir a escala 1:50 per tal de formar l’edifici complet. Taules, cadires o plantes a escala no hi van faltar!

Tot un desafiament utilitzar els sabers sobre vistes, sistema mètric i proporcionalitat per determinar l’escala de la maqueta i construir-la; treballar amb iniciativa, responsabilitat i cooperació en l’equip i utilitzar el feedback com a eina de millora en els aprenentatges.

Després de la presentació del projecte i de la dinàmica de l’acte, les famílies van acostar-se a les taules parades amb totes les evidències d’aprenentatge per escoltar i preguntar sobre el procés creatiu de la maqueta. Van poder dur a terme activitats per viure de primera mà els reptes als quals s’ha enfrontat l’alumnat durant el trimestre.

Chariots of fire (Vangelis, 1981) va marcar el compàs pel tancament de l’acte en que es va muntar l’edifici enunciant planta per planta. Extraordinari moment!

Enhorabona a tothom!!!