Exhibició pública “Fes-te escoltar”

Aquest 2n trimestre hem realitzat el projecte intensiu “Fes-te escoltar”. Ha consistit en la creació d’un rap i un àlbum conjunt que expressa el desig de l’alumnat de 1r d’ESO de denunciar les injustícies socials. Per dur a terme el rap ens hem endinsat en els secrets de la creació poètica, els ritmes, la composició musical i altres recursos tant de la llengua com de la música per tal de fer una creació que parlés de nosaltres i del que volem dir al món.

El projecte el vam iniciar amb un tret de sortida, un taller de dos professionals del rap de l’entitat Versembrant.

Després d’aquesta aproximació inicial, hem treballat amb grups cooperatius i cada grup hem tingut l’encàrrec de triar el tema, escriure la lletra i fer la base musical. Per acompanyar-nos en les nostres creacions hem construït el coneixement sobre les bases de les lletres de les cançons, les rimes, com utilitzar les aplicacions bàsiques d’edició de so per a produccions de documents digitals i com construir un rap amb temàtica d’injustícia social.

A continuació algunes imatges del procés:

El projecte ha acabat amb l’exhibició pública a les famílies, un concert de rap que vam fer el passat 28 d’abril al nostre institut, us mostrem algunes imatges d’aquest dia:

Per comunicar el concert vam realitzar: la invitació, un pòster amb el nom i la foto dels grups participants i un fulletó amb les lletres de totes les cançons del rap. Aquest fulletó el vam repartir a les famílies el dia de l’exhibició:

Volem agrair l’acompanyament de l’entitat Versembrant i també el feedback rebut pel Pau Ginart, un exalumne, raper aficionat, que va venir a donar-nos feedback quan ja teníem la primera versió de la nostra cançó.

A continuació algunes valoracions del projecte que ha realitzat l’alumnat dins la “comissió de la revista”:

“Aquest projecte intensiu m’ha semblat un projecte divertit, hem pogut escollir el nostre grup, també m’ha agradat molt fer un RAP (fer el beat, compondre la lletra, fer la música, el videoclip i algun moviment). Hem pogut fer el RAP que volíem i hem tingut molta llibertat per escollir quin tipus de rap fer, quina temàtica, quina velocitat del ritme i moltes coses més”. M. T.

“Al principi no m’atreia la idea, però de mica en mica va començar a agradar-me i em va motivar molt escoltar la música dels altres i com s’expressaven. Així i tot hem tingut força problemes, vam canviar la lletra i em va costar molt posar la tornada de la base”. Cal dir, però que tot i els nervis sento que al final em vaig quedar molt a gust”. C. R. A.

“El projecte intensiu del rap ha estat el que més m’ha agradat de tots, ja que en rapejar-ho em sentia bé i no amb vergonya. És veritat que hi va haver algunes dificultats amb el grup, però es van solucionar”. V. T. P

“Després de dies treballant per crear un rap especial, i un rap de veritat, vam aconseguir poder presentar als pares i altres convidats que van venir a veure un gran concert de diferents artistes, i diferents raps. Al principi jo i el meu grup també, estàvem  molt nerviosos, pensant “No sé si ens sortirà bé, espero que si!”. En acabar l’exhibició em vaig sentir molt bé. Després d’haver cantat ens van dir que ens havia sortit molt bé. Tothom ens va aplaudir i ens van cridar, llavors ja vaig veure que ens havia sortit molt bé”. N. V.

“El primer dia del projecte em va agradar molt perquè vam construir un mini rap amb dues noies raperes, jo anava amb el Biel S. vam construir un rap bastant bonic en mitja hora només. Després per fer els grups de les dues setmanes vam sortir al pati i finalment va sortir el grup, així i tot al final només hem sigut dos al grup perquè dos companys es van posar malalts. Tot el procés del rap l’hem fet entre dos encara que finalment ens ha sortit molt bé”. P. E.

“Fer el rap amb els amics ha estat molt divertit, ens hem trobat molt bé fent el videoclip i gravant la cançó, i també el dia del concert. Crec que va sortir millor del que pensàvem encara que ens vam deixar un vers d’una estrofa. És de les primeres vegades que no estava nerviós abans d’una presentació, estava molt confiat de què sortiria bé. Ens va costar molt fer la base perquè no aconseguíem un bon ritme, però al final ho vam aconseguir”. J. F.

“La meva experiència amb el rap ha sigut molt bonica i única, perquè nosaltres vam fer els grups i vaig anar amb les meves amigues i va ser molt guai. La veritat és que no volia cantar amb tothom al davant, però quan vam fer l’assaig final  i ja amb els pares no vaig tenir por. M’agradaria repetir aquest projecte perquè m’ha agradat molt fer un rap i també per què he après moltes coses sobre el rap, la seva història, les lletres, els orígens. Van venir persones que es dediquen a fer raps i ens van explicar com fer-ho bé, ha estat molt divertit”. L. B.

Ha estat una experiència molt enriquidora!!

Gràcies, famílies, pel vostre suport el dia del concert!