“Ens endinsem en la recerca amb el BIST”. Organitzem un congrés al Parc Científic de Barcelona

El passat 11 de març es va tancar el projecte de 1r d’ESO “Ens endinsem en la recerca amb el BIST” amb l’exhibició pública a les famílies al Parc Científic de Barcelona.

“Com es fa la ciència, qui la fa i com es comunica?” ha sigut la pregunta a la qual l’alumnat havia de respondre aquest segon trimestre. El projecte va començar amb la visita a l’Institut de recerca Biomèdica (IRB) i l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) ambdós centres de recerca del Barcelona Institute of Science and Technology (BIST).

En aquest context de col·laboració entre els centres de recerca del BIST i l’institut, es va convidar a investigadores i investigadors per a conèixer de primera mà qui fa la ciència a través d’una entrevista en català i anglès, com a llengua de comunicació de la ciència. Ells i elles també van ajudar als equips cooperatius a dissenyar diferents experiments relacionats amb l’estructura bàsica de les cèl·lules o amb una de les tres funcions vitals dels éssers vius: nutrició, reproducció i relació. Seguint les fases del mètode científic l’alumnat va dur a terme la seva experimentació i posteriorment va comunicar les seves conclusions mitjançant un pòster científic.

Va ser emocionant rebre les famílies a les instal·lacions del Parc Científic de Barcelona i actuar com a científics i científiques per un dia defenent els resultats de l’experimentació a partir dels pòsters com en un congrés científic real. També es van presentar els esbossos del disseny de l’experimentació i del pòster que evidenciaven el procés d’aprenentatge i el feedback com a eina de millora i per tant  d’aprenentatge.

Aquí us hem deixat alguns moments del congrés científic amb les famílies, i en teniu moltes més de tot el projecte en aquest àlbum.

Visca la ciència!!!