Ja tenim dos murals al pati!

El passat 21 de març va tenir lloc la inauguració dels dos murals realitzats al pati gràcies al suport del programa Enginy del Consorci d’Educació de Barcelona.

Aquesta inauguració va ser la culminació d’un procés col·lectiu de creació que ha durat tot el segon trimestre i que ha estat realitzat per l’alumnat del Treball pel col·lectiu “Els nostres espais” amb l’acompanyament dels artistes Letícia Rodríguez i Xavi Sert.

La temàtica dels murals va partir de les inquietuds dels nois i noies que finalment van consensuar realitzar-ne un de centrat en l’Adolescència i un altre que representés la controvèrsia entre Natura i Tecnologia, dos temes que preocupen els adolescents d’avui en dia.

Procés de creació de la composició final dels dos murals.

Un cop decidida la temàtica, cada alumne va realitzar dibuixos individuals que a poc a poc, i a través d’un procés de discussió i diàleg entre ells, van confluir en petites composicions que, finalment es van unir en una gran composició-mural amb un eix narratiu.

A través de la creació dels murals l’alumnat ha après tècniques de dibuix i pintura, teoria del color, estils artístics…, però també valors i actituds tan importants com l’escolta, el consens, la inclusió i la cooperació.

Els dos murals s’han complementat amb un cartell explicatiu amb un petit text que també inclou un codi QR que porta a una composició musical creada per alguns alumnes i inspirada en el mural.

Equips d’alumnes acabant els darrers detalls dels dos murals. A la dreta, el mural sobre l’Adolescència acompanyat per la Leti Rodríguez, i a l’esquerra el mural titulat “Natura vs Tecnologia” coordinat per en Xavi Sert.

Us convidem, doncs, a contemplar aquestes obres col·lectives quan vingueu al nostre centre i a gaudir de la música i textos que trobareu als cartells.

No volem acabar sense agrair de forma especial en Xavier Sert i la Leticia Rodríguez, els artistes que han guiat i acompanyat tot el procés de creació i realització dels murals, per la seva manera de ser i fer, buscant sempre el consens i el diàleg, escoltant tots els nois i noies i integrant totes les seves aportacions. Un plaer poder comptar amb tots dos!