Des del passat dilluns dos de març ha entrat en funcionament la primera fase de la integració tarifària del transport públic interurbà per carretera a totes les comarques gironines.
A partir d’aquesta data, les persones usuàries de qualsevol línia d’autobús interurbà podran utilitzar els títols multiviatge de l’ATM de Girona.
Gràcies als ajuntaments de Sant Jordi Desvalls, Cervià de Ter, Viladasens, Medinyà, Sant Julià i Sarrià de Ter; i a l’AFA de l’INS Ticeris per aconseguir-ho. Han sigut tres anys de lluita amb correus, documents, firmes; però finalment s’ha aconseguit!
La integració suposarà un estalvi econòmic i una gestió molt més senzilla per als usuaris, ja que els permetrà desplaçar-se en vehicles de diferents empreses amb un únic títol i sense cap cost addicional.
D’aquesta manera, el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica preveu ampliar progressivament aquest sistema a la totalitat dels serveis urbans i les línies ferroviàries, amb la finalitat de consolidar un model de mobilitat plenament integrat.
Per exemple, un dels canvis serà que els usuaris de la T16 podran viatjar gratuïtament per tota la comarca atès que el Gironès serà la seva zona de residència.
Més info: https://santjordidesvalls.cat/el-girones-sintegra-en-una-sola-zona-tarifaria-de-latmg/

