Després que des d’un grup de recerca de l’Hospital de Sant Joan de Déu se’ns proposés participar en un projecte sobre salut mental i benestar emocional dels adolescents, aquesta setmana s’ha presentat el Projecte IMPROVA al nostre institut.
El Projecte IMPROVA compta amb el suport i finançament de la Unió Europea i ha desenvolupat una plataforma d’intervenció en salut mental i promoció del benestar en els joves. En aquesta plataforma s’ofereixen recursos per a adolescents, professors, pares i experts, amb l’objectiu de donar eines i formació tant pels alumnes com pel professorat de cara a millorar la salut mental dels joves des dels instituts, detectant precoçment i prevenint, així com combatent l’estigma i les desigualtats socials relacionades amb aquesta.
El Projecte IMPROVA s’implementa i prova en quatre països de la Unió Europea al mateix temps, França, Romania, Alemanya i Espanya; a fi de determinar la seva efectivitat. I pel que fa a nosaltres, som un dels 16 instituts de Catalunya en els quals es durà a terme la prova per a implementar el projecte d’investigació de forma sistemàtica.
Al final del projecte rebrem un informe de salut mental i benestar emocional per cada alumne que hagi fet els tests i el centre rebrà informes de l’estat de tot l’alumnat del centre tant al principi com al final del projecte. A banda, també se’ns ofereix poder fer xerrades per al nostre alumnat en algun moment del curs, dins del marc de col·laboració que establim amb els promotors del projecte.


