Els alumnes del Projecte Entorns de Natura de 4t d’ESO ens fan arribar aquesta nota de premsa referida la feina que fan aquest 3r trimestre sobre la vespa velutina:
Aquest tercer trimestre, els alumnes de 4t d’ESO A i B hem començat un projecte de ciència ciutadana per investigar l’expansió de la vespa velutina a Sant Sadurní d’Anoia. Tindrem l’ajuda de l’ADF, que ens donarà les instruccions necessàries per construir les trampes i ens ajudarà en tot el procés. Un cop tinguem les dades recollides a partir d’aquestes trampes, les pujarem a la plataforma Exocat, on es podran consultar els resultats i veure com evoluciona aquesta espècie invasora a la nostra zona.
L’objectiu del nostre projecte és trobar en quines zones de Sant Sadurní la vespa velutina està més present i quin impacte pot tenir. En el nostre cas, ens centrarem a estudiar la zona de Can Mas de la Riera, fent un seguiment detallat de les captures que fem amb les trampes fetes per nosaltres. Per fer-ho, treballarem en grups de 4 persones i cada grup tindrà la seva pròpia trampa, amb la qual podrà analitzar quantes vespes es capturen. Això ens ajudarà a comparar els resultats entre diferents punts i veure si hi ha alguna zona més afectada que una altra.
Aquest projecte ens permet obtenir dades reals sobre la presència i distribució de la vespa velutina a la zona de Can Mas de la Riera de Sant Sadurní d’Anoia, cosa que pot ajudar a entendre millor com afecta el nostre entorn i ser útil per a futures accions de control i prevenció. D’altra banda, fomenta la participació activa en la ciència ciutadana, implicant-nos directament en la recerca i en la protecció del medi ambient. Finalment, col·laborar amb l’ADF ens permet adquirir coneixements sobre les estratègies de gestió d’espècies invasores i la importància de la conservació de les espècies
autòctones.




