Crònica de les Jornades Culturals, dia 1

(Aquesta informació ha estat elaborada per les alumnes Paula Custodio, Laila Ramon i Olga Urbano)

Durant la jornada d’ahir es va inaugurar la 42a edició de les Jornades Culturals a l’Institut Intermunicipal del Penedès. Aquest any s’ofereixen un total de 51 tallers de diverses tipologies: esports, arts i cultura popular, ciència i llengua, manualitats, cuina, jocs, benestar i imatge personal, ciències socials i història. Durant els tres dies de les jornades està oberta La Barraca, a càrrec dels alumnes de l’aula oberta, on s’ofereixen diversos aperitius i també es pot gaudir d’un Espai de Circ per qui vulgui mostrar les seves habilitats artístiques.

Pel que fa a ahir, es van oferir una sèrie d’activitats pels alumnes de l’escola entre les qual podem destacar la xerrada de la Meritxell Grimal, manager dels The Tyets, la projecció de 3 curtmetratges i xerrada a càrrec del creador Ignasi López, la xerrada de Guillem Cabestany i Cesk Freixas, entrenador de la selecció d’hoquei i cantautor respectivament, a més de ser tots dos exalumnes del nostre institut. A l’hora, hi va haver hi havia un micro obert per tothom qui volgués recitar Lectures Dramatitzades, un Scaperoom i diferents torneigs esportius.

Primerament, vam entrevistar la Núria Pérez, encarregada del taller de macramé, que ens va explicar que el macramé es una tècnica en la qual es fan nusos amb fils de cotó per a aconseguir un patró. Amb aquesta tècnica es poden fer tapissos, suports per a testos, etc. En aquest taller s’ensenya als alumnes aquesta tècnica perquè puguin practicar a casa.

Posteriorment, ens vam dirigir al taller d’Origami, on el professor Francesc Forcada ens va explicar l’origen d’aquesta pràctica mentre la transmetia als alumnes. Ens va dir que l’origen de l’Origami es al Japó i que ell la va conèixer a través de les matemàtiques, concretament de la Geometria.

En tercer lloc vam visitar el taller Retrojocs, a càrrec de dos alumnes d’ESO, on ens hi vam passar una bona estona provant els videojocs més mítics d’entre els anys 1990 i 2000, com el Super Smash Bros Browl, el Super Mario Bros o el Wii Party.

Després del pati i una visita a La Barraca, vam arribar a temps per a veure el final de la xerrada de la Meritxell Grimal, manager de la banda de Mataró The Thyets, amb la qual vam poder parlar una estoneta. La Meritxell porta treballant amb The Thyets des del seu inici i ens va parlar una mica de la dedicació que hi ha darrere de l’últim àlbum, Èpic Solete, molt recomanable. Ens va parlar també de la importància d’acompanyar l’artista i tenir-hi una relació més enllà del negoci per a saber què necessita.

Després d’aquest dia tan complet vam tornar al pati a escoltar la música que posaven.