Història

El centre va ser creat el curs 2005-2006 i va traslladar la seva ubicació el curs 2007-2008 al carrer Mestre Manel Torrens Girona, 2-6, situat a 1,7 quilòmetres del centre històric de la població, la Plaça del Cap de la vila.

Al barri de Can Pei principalment hi ha habitatges.  Tot i no haver-hi massa equipaments municipals ni privats, hi trobem, a més a més de l’institut Vinyet, dues escoles d’educació infantil i primària, el CEIP Maria Ossó i el CEIP Agnès de Sitges, una institució universitària en llengua anglesa, l’Institute of the Arts, un centre d’empreses creatives (CEC) situat a l’edifici Sitges Centre de Disseny, un supermercat, un gimnàs privat i l’ONG Ocularis, dedicada a fomentar el desenvolupament oftalmològic a l’Àfrica subsahariana.

Les dotacions quant a instal·lacions del centre són un edifici principal i un poliesportiu, ambdós de formigó amb data de construcció de l’any 2007.  La planta baixa de l’edifici principal consta de 8 aules d’ESO, 1 aula de batxillerat, 1 aula d’USEE, 3 aules d’atenció individualitzada, 2 aules taller, 2 laboratoris, 1 aula d’informàtica, 1 biblioteca, 1 sala de guàrdia, 7 departaments, 2 sales de reunions, 1 sala de professorat, 2 despatxos de direcció, 1 despatx de l’AMPA, 1 secretaria, 1 consergeria, 1 aula destinada a Ràdio Vinyet, 1 menjador amb office, 2 vestidors, 9 lavabos, 1 sala de calderes i 7 espais de magatzem.  A la primera planta de l’edifici principal hi ha 4 aules d’ESO, 3 aules de batxillerat, 2 aules d’informàtica , 1 aula de visual i plàstica,  1 aula de música, 1 despatx, 2 lavabos i 2 espais de magatzem.  L’edifici poliesportiu s’utilitza com a gimnàs, sala d’actes i teatre. La zona exterior del centre consta d’una pista polivalent i una zona enjardinada, d’una superfície superior a la de l’edifici principal.

Es tracta d’un centre de tres línies d’ESO i dues de Batxillerat que acull fonamentalment alumnat del diferents centres públics de Primària del municipi (CEIP Miquel Utrillo, CEIP Esteve Barrachina, CEIP Agnes de Sitges i CEIP Maria Ossó) a banda d’altres centres privats i concertats del municipi i de la comarca.