EL CINE, UN MITJÀ DE PROTESTA?

Des de fa anys, el nostre institut treballa en un projecte que commemora el Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona que se celebra el 25 de novembre. Els nostres professors es converteixen en directors de cine i els alumnes, en actrius i actors aclamats. Des de principi de curs fins a mitjans de novembre,  els alumnes de 4t tenen com a objectiu produir un curtmetratge sobre la violència de gènere i l’impacte en els adolescents.

Per saber-ne més sobre aquest projecte, hem fet una entrevista a les professores que coordinen l’activitat, l’Imma Raventós i la Montse Buisán. L’Imma és professora de Plàstica i de Música al centre però, tres hores a la setmana, es  converteix en ajudant de directora de cine. Li hem preguntat sobre la seva participació i experiència els altres anys i aquesta ha sigut la seva resposta:

“Vaig començar amb el projecte l’any passat i tot va anar molt bé. La importància d’aquesta activitat és que els alumnes aprenguin a escoltar i respectar els seus companys i puguin treballar en equip, cosa que els ajudarà molt en el futur.”

Els alumnes considerem que és un projecte molt ambiciós i productiu, que no només ajuda els alumnes a explorar el camp de la cinematografia, sinó que lluita per un tema que ens afecta a tots i ens uneix com a grup d’iguals.

Anna Pons, 9 de novembre del 2018