CAMPANYA RECICLATGE DE MÒBILS

Els alumnes de 1r d’ESO, en el marc de la matèria de ciències naturals, estan fent una campanya de reciclatge de mòbils que s’afegeix a la campanya iniciada el curs passat des de l’Escola verda:

Oxfam Intermón i Movilbak ens hem unit perquè el reciclatge sigui també un gest solidari.

Si tens un mòbil que ja no utilitzes, ara pots canviar-lo per llavors, llibres escolars, bidons d’aigua, eines i recursos necessaris per millorar la vida de les persones dels països més pobres. Ara pots reciclar el teu mòbil de forma molt senzilla.

• Què succeix amb el telèfon mòbil?
    Els telèfons obsolets o inservibles es reciclen a una empresa especialitzada respectant el medi ambient. No obstant això, els telèfons que puguin ser reutilitzats, es condicionen i se’ls dóna una segona vida útil allargant així la seva funció i minimitzant encara més l’impacte mediambiental. Així, els telèfons donats, són enviats a la central de CMR a Londres, empresa gestora de residus, on són classificats segons el seu estat funcional o obsolet. Aquells que funcionen es tornen a posar en circulació novament, mentre que els inservibles són enviats a una planta de reciclatge on els materials es separen convenientment. Tot el procés de reciclatge es du a terme d’acord amb la directiva europea vigent i, a més, CMR compta amb els certificats de la ISO 1400: Estàndard internacional en la gestió ambiental i el Reglament EMAS: Normativa europea de sistemes de gestió ambiental.

Amb aquest gest aconseguimAm el teu vell mòbil pots canviar vides.

• Reutilizar terminals.
  • Reciclar els elements respetant el mediambient.
  • Reduïr la demanda de components como el coltan, un mineral que degrada ecosistemes i genera conflictes armats a la República Democràtica del Congo.
  • Recaptar fons per donar suport als projectes d’Oxfam Intermón perquè cada dia més persones puguin accedir a una vida digna.

La recollida la faran dimecres 10 d’abril.

1. Pol

Hola buenas , estamos haciendo un trabajo para el instituto, nos gustaria saber que haceis con los moviles y todas esas cosas.
    Muchas gracias.