No em ratllis. “a vegades se’t pot anar de les mans!”

no-em-ratllis-1

Xavi Espinosa, INS VILATZARA, 3r d’ESO D, CURS 2016-17

El dia 18 d’octubre, els alumnes de 3r ESO de l’Institut Vilatzara van anar a veure l’obra de teatre “No em ratllis” a l’Ateneu de Vilassar de Mar. Una obra sobre l’ús, consum i conseqüències de les drogues en adolescents. Una obra en que tres actors representen diferents escenes buscant tocar com ens afecten el consum de maria, de begudes energètiques, alcohol… per tant, volen fer veure al públic les conseqüències que pot tenir el consum de les drogues per intentar informar i evitar-ho.

• Que us ha inspirat en representar l’obra?

Que les drogues sempre han existit i pensem que és molt necessari representar-la,  fer veure quines conseqüències  tenen les drogues pels joves, adolescents… Perquè són coses que han passen sempre  i pensem que heu de tenir informació i s’ha de saber actuar-hi.

• Quin és el vostre objectiu de l’obra?

L’objectiu és que tots els nois que  venen a veure l’obra entenguin el funcionament de totes aquestes drogues que tard i d’hora es poden trobar, que sàpiguen que són ells mateixos els que poden decidir si prendre o no. El nostre objectiu és que cadascú sigui conscient si prendre o no aquestes drogues, decidir per un mateix, saber com actuar.

no-em-ratllis-2   no-em-ratllis-3

Tot el grup classe preparant les preguntes de l’entrevista

• Us agrada representar-ho?

Ens encanta! Perquè no només és la feina que m’agrada  que és ser actriu sinó que a més a més està ensenyant als nanos una informació que quan jo anava al cole no hi estava. Estàs fent un bé per la societat ensenyant als nanos a entendre que es trobaran quan surtin al carrer.

• Quines són les preguntes més freqüents que us fan els adolescents?

Ens fan més respostes que preguntes quan nosaltres preguntem al públic, i les respostes més freqüents són:

m’han dit…. o bé, he sentit….

i a vegades fan afirmacions no certes com per ex: “la marihuana és sana”. És informació que no han sabut complementar, per això nosaltres representem l’obra per saber informar-ho bé.

• Quin consell donaríeu a un adolescent que creu que controla el seu consum?

Que encara que controli el seu consum,  a vegades se l’hi pot anar de les mans, perquè tot això és addictiu. Doncs frenar el consum perquè encara és molt jove. Quan sigui gran a veure com el controlarà si ara s’enganxa.

• Només hi feu obres d’aquest tema?

No. Amb aquesta associació hi representem més obres, una obra sobre el sexe, que va sobre el sexe i la prevenció, una obra de xarxes socials i una de la violència de gènere, totes són de prevenció.

no-em-ratllis-4Els actors amb l’alumna Laia Tramunt, que va sortir voluntària a fer una improvisació a l’escenari

• A quants instituts aneu?

Anem a molts instituts per tota Catalunya. No cal anar sempre al teatre perquè en els instituts, també pot ser interessant fer la representació.

• Hi ha persones que no controlen el seu consum, i amics seus no li diuen res. Què hi penseu d’això?

En veritat la decisió és d’un mateix, per molt que els amics et diguin que “t’estàs passant”, el que ho ha de decidir ha de ser ell mateix, però hi ha un problema i és que si ets addictiu, per molt que t’ho diguin, et costarà deixar-ho.

no-em-ratllis-5Gràcies actors per l’entrevista!