Dia Escolar de la No-violència i la Pau

El dilluns 30 de gener, al Vallvera hem volgut tornar a celebrar el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau, per recordar el llegat de Mahatma Ghandi el dia que es commemora l’aniversari de la seva mort.

La proposta s’ha dirigit a l’alumnat d’ESO, que ha realitzat diferents activitats que hem volgut compartir amb els usuaris del Casal Cívic Les Bernardes de Salt. Les activitats han estat d’allò més variades.

L’alumnat de 1r d’ESO ha treballat l’origen i la simbologia del Colom com a símbol de la Pau a través de l’obra de Pablo Picasso, així com la relació de Mahatma Ghandi amb el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau. Posteriorment ha elaborat unes targetes amb motius de la Pau, les quals s’han compartit amb els usuaris del Casal Cívic.

A segon d’ESO s’han recitat diversos poemes relacionats amb la Pau. Inicialment, han escollit els poemes que més els han agradat d’una selecció de poemes en llengua catalana, castellana i anglesa. Per grups reduïts, han assajat el poema escollit i s’han recitat a l’aula, mentre el professorat ho enregistrava per poder-ho compartir amb la gent de Salt.

L’alumnat de 3r ha dibuixat i pintat el símbol de la Pau al pati del centre, encerclat per la paraula “PAU” escrita en diferents llengües.

Finalment, l’alumnat de 4rt ha confeccionat diversos mòbils amb coloms origami, decorats amb frases i motius per la Pau, els quals es regalaran als usuaris del Casal Cívic Les Bernardes de Salt.