Visionat de la pel·lícula: “Nature”. UAP 2021

El passat dia 23 d’abril, tot l’alumnat d’ESO de l’Institut Vallvera, va poder gaudir de la pel·lícula “Nature”. Aquesta pel·lícula va formar part de les activitats extraordinàries que es van portar a terme a l’institut amb l’objectiu de celebrar la diada de Sant Jordi.

La pel·lícula “Nature” es va visionar al teatre “El Canal” de Salt. la pel·lícula  forma part d’un projecte engegat fa molts anys per l’associació UAP, Eduquem per la pau. El projecte UAP  comporta als centres educatius un compromís de treball per  aprendre les cançons en el centre educatiu i el compromís de treballar amb l’alumnat que assistiran a l’espectacle els temes treballats en la UAP, solidaritat, cooperació i drets humans, entre altres.

Aquest any la UAP ha hagut de canviar i reinventar el projecte degut a la pandèmia. Enlloc de cantar en directe al Teatre Municipal de Girona han creat una pel·lícula amb l’objectiu de seguir treballant el dia escolar de la no-violència i la Pau (DENIP) i també el reciclatge i la natura.

El tema de la pel·lícula es basa en una història futurista de ciència ficció: a partir del dia 14 de setembre de 2020 els grups-classe no poden superar les 20 persones, són grups estables que viuen i conviuen en un búnquer. Des del Control Central els analitzen i controlen constantment, els diuen què han de fer, els informen i organitzen el dia a dia, els orienten, els analitzen l’estat d’ànim, el control de l’aire, la temperatura, l’energia que gasten…

El Control Central obté dades de tots els búnquers a l’instant. En total en son 20, i tots els grups estables fan el mateix en cada moment: dormir, menjar, llegir, jugar, fer esport, etc.

Les inquietuds dels joves els fa despertar d’aquest món tancat i descobreixen que hi ha passadissos secrets que els porten a altres búnquers i que en aquests búnquers hi ha altres persones. Descobreixen que hi ha vida més enllà d’allò que coneixen. Si busquen més, trobaran una sortida a l’exterior? Hi ha vida fora dels búnquers? Existeix l’aire, el sol, els núvols, la pluja, la terra, el mar…?

La predicció d’un escrit trobat a una ampolla de vidre fa organitzar als joves per sortir de les tenebres del búnquer i construir l’Arca de Noè per emprendre un viatge dins d’una ampolla de plàstic gegant.

A on arribaran?

Si voleu saber més sobre la història  podeu visitar aquesta pàgina web: NATURE 21.mp4

Moltes gràcies a la direcció de la UAP: la Mercè Rigau i en Mon Bover per superar creativament les barreres i dificultats ocasionades per la situació de la pandèmia actual, treure forces i imaginació i tirar endavant aquest projecte que aquest curs semblava quasi impossible de portar a terme. També agrair a l’alumnat de l’optativa de 4rt de música de l’institut la seva constància, esforç, il·lusió i compromís davant d’aquest projecte!

Que visca l’art i la música!