INFORMACIÓ SOBRE LES VAGUES D’ALUMNES I PROFESSORAT

El propers 25 i 26 de gener hi ha convocada vaga general estudiantil i de professorat.

El centre garantirà els serveis mínims i essencials i, en funció del professorat que s’adhereixi a la vaga, es podran seguir les classes amb normalitat.

Segons el decret 102/2010 els alumnes a partir de tercer curs de l’ESO poden decidir col·lectivament no assistir a classe com a conseqüència de l’exercici del dret de reunió. El procediment per a gaudir-ne està estipulat a les NOFC.

Us resumim els aspectes clau:

• Cal que la convocatòria de vaga sigui presentada per algun Sindicat d’estudiants.
  • Els delegats de classe una vegada reunits amb el seu grup, si decideixen adherir-se a la convocatòria presenten a la Secretaria de centre la sol·licitud amb les dades del grup, el motiu i les signatures dels alumnes.
  • L’alumnat, menor d’edat, ha de presentar el justificant de no assistència a classe, degudament signat pel pare/mare/tutor legal, per tal de tenir la falta d’assistència justificada i assegurar així que la família està al cas de la no assistència.
  • Aquesta sol·licitud s’ha de presentar 4 dies lectius abans del dia de la vaga.
  • La direcció farà la resolució i informarà als delegats l’acceptació o denegació.
  • El centre garantirà el dret que tenen els alumnes que no secundin la convocatòria d’inassistència a classe a romandre al centre degudament atesos.
  • Els alumnes hauran d’assumir no haver rebut els ensenyaments que s’hagin pogut impartir durant la seva absència, si es dona el cas.