Un mural per trencar murs

El mur d’accés al nostre centre compta des d’aquesta setmana amb una nova cara. Els alumnes del Batxillerat artístic, coordinats per la professora Maite Maset, han dissenyat un mural dedicat a la dona, una dona empoderada que construeix la seva pròpia vida. Es tracta d’un mural ple de simbolismes que fugen dels tòpics a favor de la igualtat, un projecte polièdric, que surt dels tòpics, amb un missatge d’un futur optimista

El mural, d’aproximadament 40 metres de llargada per 2,70 metres d’alçada , l’ha executat l’artista Oriol Leim. L’element principal del mural és la cara i les mans d’una dona al voltant, «que condueix la seva pròpia vida, deixant enrere les dificultats i encarant el seu propi futur», tal com ha explicat l’alumna Mar Palma en nom dels seus companys i companyes al acte d’inauguració que es va celebrar el passat dimarts.

El regidor d’Educació, Jordi Solé, ha ressaltat en aquesta acte que els diferents organismes i administracions tenen «l’obligació de donar eines als educadors i educadores per detectar i prevenir la violència de gènere i que la cultura és la millor arma per combatre la ignorància i fer un món on tots i totes siguin més iguals i més lliures».