Concurs NoMoreMatildas

El passat 11 de Febrer es va celebrar el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència, un dia que l’Assembla General de les Nacions Unides va destacar al calendari per reivindicar el paper de les dones en àmbits històricament marcats per homes i promoure la participació plena i les condicions d’igualtat en l’educació. Per tal de celebrar aquest dia, l’Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues vol recuperar en els llibres de text a moltes científiques femenines que han estat menystingudes durant una història controlada per homes i ha engegat la campanya #NoMoreMatildas. L’objectiu d’aquesta campanya és posar fi a la falta de referents femenins i trencar amb els estereotips que influeixen que les nenes no s’animin a cursar carreres STEM. Des de l’institut ens hem unit a aquesta reivindicació muntant una exhibició a l’entrada. En aquesta exhibició, promoguda pel Departament de Ciències de l’institut, podreu conèixer les històries d’alguns personatges femenins que han estat grans referents en l’àmbit de la ciència. Com que som molt conscients que la presència femenina no acaba aquí, des de la resta de departaments també animem al nostre alumnat a participar en un concurs que pretén donar a conèixer altres dones que han destacat en diferents àmbits. L’alumnat té fins al 15 de març per participar. Quan es tanqui el concurs se celebrarà un sorteig entre les butlletes que tinguin tota la informació correcta. Participeu en el concurs i ajudeu-nos a posar fi a l’efecte Matilda!