Entrevista

Els alumnes de primer de batxillerat han fet una tasca voluntària per tal de millorar la nota trimestral i que consisteix a triar un autor d’un llistat (dividit en èpoques literàries) i crear una entrevista imaginària per tal d’ajudar els oients a entendre el moviment, l’autor i la seva obra. El nom de la tasca és “Entrevistes impossibles a grans escriptors”.

Segons la taxonomia de Bloom, una de les  habilitats cognitives més avançades és la de creació de contingut propi. A Batxillerat s’han treballat molt els aspectes teòrics i per treballar els textos a classe, la millor manera d’aprofundir en aspectes literaris ha estat donar una tasca més competencial per apropar-se a un autor d’una manera més creativa, divertida i elaborada.

El format havia de ser de “podcast”, però una parella d’alumnes va optar per enviar un vídeo i crec que el resultat és perfecte.

Han fet una entrevista amb Rosalía de Castro imitant l’accent gallec i utilitzant la seva imatge com a interlocutora. Han fet un recorregut pels aspectes més importants del Romanticisme, per la seva vida i, també, per la seva obra amb un realisme i versemblança que crec que és molt interessant per a compartir. També focalitzen la importància de la literatura escrita per dones i la invisibilitat que aquestes han patit al llarg de la història, aspecte molt important i de contingut necessari a les aules.

Els alumnes són Berta Pastor i Iker López de de 1er de Batxillerat Científic i Tecnològic.

Enllaç