CONCURS FOTOGRAFIA

Enguany, malgrat els efectes de la pandèmia, l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural, vinculada al Departament de Cultura de la Generalitat, va convocar la XXV edició del concurs Experiència Fotogràfica Internacional dels Monuments, EFIM21.  Aquest concurs està adreçat a tots els centres educatius de Catalunya, Aquest curs s’hi han presentat més de 1200 fotografies.

Com a activitat curricular de l’assignatura de Cultura Audiovisual de 1r de Batxillerat, hi va participar tot l’alumnat de 1r de batxillerat d’arts plàstiques, acompanyats pel professorat: Pere Grau, Empar Sandoval, Marta García i Mireia Fages.

El passat 12 de maig vam fer un recorregut per diversos punts emblemàtics del patrimoni arquitectònic terrassenc, com ara la Masia Freixa, els edificis modernistes que s’apleguen al Raval de Montserrat, la Casa Alegre de Sagrera, i el conjunt de la Seu d’Ègara, entre d’altres. L’Ajuntament de Terrassa ens va facilitar l’accés gratuït a la Seu d’Ègara i a la Casa Alegre de Sagrera.

Durant la llarga matinal, es van fer un munt de fotografies, de les quals únicament se’n podien escollir tres per participant, i publicar-les a Instagram

El passat divendres 11 de juny es va fer públic el veredicte, amb un excel·lent resultat per al nostre institut. Una de les deu guanyadores del concurs, és l’alumna Elsa Dueñas Moreira, i com a tres de les vint finalistes, les alumnes Estel Munill Bolart, Luna Yera Vellsolà i Emma Rodríguez Peña. Clicant els enllaços podreu veure les fotografies.

L’Elsa Dueñas, juntament amb les altres nou persones premiades, anirà a un viatge cultural a una ciutat europea -que es donarà a conèixer en la cerimònia de lliurament de premis-, i organitzat per l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural.

Tant les persones premiades, com les finalistes, rebran un diploma, una capsa regal d’experiències de la Cooperativa Fent País, i participaran en  l’Experiència EFIM, un taller pràctic de fotografia i patrimoni, d’un dia de durada en un espai patrimonial singular, conduït per dos professionals de la fotografia i organitzat expressament per a l’ocasió. En cada edició es tria un espai patrimonial de Catalunya on, de manera lliure i lúdica, els assistents poden perfeccionar i ampliar els seus coneixements de fotografia, ja sigui amb mòbils o amb càmeres digitals, amb l’assessorament i suport personalitzat dels fotògrafs professors. L’experiència EFIM inclou un dinar per a tots els participants.

Aquí podeu veure unes quantes imatges de la matinal fotogràfica del 12 de maig, dia en que es van realitzar les fotografies guardonades.