COMUNICAT A LES FAMÍLIES DEL CENTRE

A les famílies del centre a partir de tercer d’ESO

L’alumnat representant de tot el centre ha convocat vaga per al proper dilluns 1 d’octubre, dins els terminis establerts per la normativa vigent. Tres representants van informar sobre aquest tema en la sessió ordinària del Consell Escolar 1, celebrada el dimarts 25 de setembre.

Han redactat un text explicatiu que recull els seus motius per afegir-se a la convocatòria de vaga d’alguns sindicats, adreçada a centres educatius de secundària, ensenyaments post-obligatoris i en l’àmbit universitari. S’adjunta el text que han presentat a la direcció del centre, en els terminis que marca la normativa.

La direcció del centre no fa cap valoració pública ni cap comentari sobre les vagues ni sobre els seus motius. I menys la seva opinió i postura personals, tal com entén que ha de ser en un centre educatiu públic. Només compleix la normativa del Departament d’Ensenyament sobre aquest fet i la que recullen les Normes d’Organització i Funcionament del Centre (NOFC).

Entenem que hi haurà famílies i alumnes que estaran a favor i d’altres en contra. Respectem totes les opinions i també les dues postures possibles: fer vaga o venir a classe amb normalitat.

La direcció  garanteix que el dilluns 1 d’octubre l’institut estarà obert en el seu horari habitual: de 8:15 a 17:10 hores. Com sempre, s’atendrà l’alumnat que vingui. Els continguts impartits s’adaptaran al nombre d’alumnes que assisteixin a cada classe.

L’alumnat de tercer i quart d’ESO han de retornar al tutor o tutora un full en paper signat per la família conforme els autoritzen o no a afegir-se a la vaga. En cas negatiu, han de venir a classe.

Després de tot l’anterior, qualsevol aportació que ens facin, pel mitjà que sigui,  serà ben rebuda però, per respecte a les vostres opinions, no afegirem cap comentari ni resposta.

Gràcies per la vostra comprensió i col·laboració.

Cordialment

Evaristo González Prieto

Document escrit per la representant sindical de l’alumnat:

Veure el document