Perspectiva cònica a 4t d’ESO

L’alumnat de l’optativa d’Expressió Artística de 4t d’ESO ha portat a terme diverses activitats per entendre i aplicar la perspectiva cònica, un sistema de representació desenvolupat per Filippo Brunelleschi al Quattrocento.

Aquest sistema de representació gràfica fa ús dels punts de fuga per tal d’obtenir resultats plàstics molt propers a com percebem la realitat que ens envolta. En aquesta mena de representacions, tant d’interiors com d’exteriors, s’estableix una altura per a la línia de l’horitzó, que s’ubica a l’altura de l’observador, i es treballa els elements d’acord amb aquesta.

L’alumnat ha començat interpretant la coneguda obra del renaixentista Rafael Sanzio, “L’escola d’Atenes” i a continuació, ha treballat la perspectiva cònica amb dos punts de fuga, representant al natural els passadissos de l’institut.