L’INS TERRA ALTA S’UNEIX AL LET’S CLEAN UP EUROPE!

El divendres 5 de maig el nostre alumnat de 1r d’ESO ha participat des de la secció d’Escola Verda del nostre centre en la X edició de la campanya organitzada per l’Agència de Residus de Catalunya Let’s Clean Europe!. És una acció comuna a tot Europa que esperem ens hagi servit per conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura i promoure accions de sensibilització a través de la recollida d’aquests residus abocats il·legalment als boscos, platges, marges de rius, etc.

En el nostre cas, hem realitzat la neteja del camí que porta a La Fonteta, i després la de la mateixa Àrea recreativa. Després de pesar tots els residus recollits i pesar-los per fraccions i reflexionar una mica sobre el que incívicament aboquem arreu, ens hem dedicat a passar-ho bé amb la biodiversitat de l’entorn, ja sigui identificant sons d’ocells i plantes amb apps com Birdnet, Plantnet; hem observat insectes amb una lupa digital, amb la qual també hem vist de prop alguna mosca, la nostra pell, ferides, pigues, fulles, … I finalment, hem assolit un dels nostres objectius estrella de la sortida: instal·lar dos dels refugis d’insectes construïts durant la primera avaluació del Projecte STEAM.

A la nit quan ens n’hem anat a descansar, de ben segur que ens hem pogut sentir satisfets de la feina feta: per una banda, l’alumnat de 1r d’ESO de l’INS Terra Alta ha contribuït a protegir i restaurar un entorn natural, ha participat en un ús sostenible de l’ecosistema terrestre i ha ajudat a enriquir la pèrdua de biodiversitat. Per altra banda, han pogut connectar amb una zona natural local i sentir empatia per la vida no-humana a la Terra. Esperem que el pas d’aquests estudiants pel nostre centre els faci uns futurs ciutadans que valorin la vida en harmonia amb la natura.

Som Escola Verda INS Terra Alta