21 de març dia Mundial de la Poesia

El  dijous passat  21 de març de 2019, l’Institut Terra Alta ha celebrat per 4t any consecutiu el dia Mundial de la Poesia.

Com cada any, la lectura del poema triat per la Institució de les  Lletres Catalanes —a càrrec d’alumnes i professors en les diferents llengües parlades a l’institut— ha constituït l’acte central de la jornada. Enguany hem tingut el goig de comptar amb la participació del poeta i traductor Carlos Vitale, el qual ha estat el traductor dels poemes a llengua castellana des de la primera jornada del Dia de la Poesia a Catalunya. Vitale ha estat l’encarregat de llegir el poema en castellà i italià.

A més de les traduccions proporcionades per la Institució hem gaudit de la lectura del poema traduït al Kaqtxiquel, una llengua d’origen maia de Guatemala, per una alumna que parla aquest idioma, i en búlgar, traduït per la mare de l’estudiant que l’ha llegit. Les altres llengües representades en la lectura han estat l’alemany, l’anglès, el castellà, el català, el francès, l’italià, l’occità, el romanès i l’urdú. Per causes alienes a l’organització, l’àrab i el xinès enguany s’han quedat sense lectors, tot i estat programat.

L’acte ha estat presentat en quatre idiomes per alumnes de 4t d’ESO, els quals també han presentat el multilingüisme al món, l’origen de les llengües romàniques i han interpretat el poema de Rosa Fabregat a través d’un videopoema.

Aprofitant la col·laboració de Carlos Vitale la diada d’enguany s’ha dedicat especialment a la traducció. Vitale ha realitzat una conferència sobre la seua experiència com a traductor i poeta.