Trobada territorial d’escoles verdes

El passat dijous dia 9 de març es va celebrar a Ulldecona la Trobada d’Escoles Verdes de Terres de l’Ebre, que va comptar amb la nostra participació juntament amb 18 escoles de primària i 9 centres de secundària de les comarques de la Terra Alta, Montsià i Baix Ebre. Cada centre ha estat representat per un o dos mestres i dos o tres alumnes a primària i fins a sis alumnes a secundària, i membres del comitè ambiental, que és l’òrgan de participació que planifica i dinamitza les accions d’Escola Verda.

En total, unes 150 persones, entre mestres i alumnes, es van reunir per tal de compartir experiències, propostes i idees per  millorar l’educació per a la sostenibilitat a les escoles i, per extensió, al seu entorn més proper.

En aquesta jornada, els alumnes per una banda i els mestres per una altra, es distribueixen  en diferents grups de treball en els quals els participants comparteixen experiències, reflexionen sobre les accions que realitzen al seu centre i recullen  idees interessants d’altres escoles verdes. Els nostres representants van exposar els principis que regulen el decàleg verd de l’institut.

Totes les Trobades Territorials d’Escoles Verdes conclouen amb la realització d’una acció, a la tarda, per part dels participants, que posi en relleu algun valor natural del lloc que es visita, i en la qual, a més de conèixer, els participants puguin realitzar alguna acció de millora. En aquest cas, l’acció programada ha consistit en una plantació de plantes aromàtiques a la Plaça dels Països Catalans i amb la instal·lació de caixes niu  a l’espai proper a la Sèquia.