DIDPATRI: ciències socials actives

Durant aquest mes de febrer, els alumnes de 4t d’ESO del nostre centre han participat, juntament amb alumnes de l’Institut Escola Mare de Déu del Portal de Batea, en un projecte d’investigació sobre l’ensenyament-aprenentatge del patrimoni de la Guerra Civil Espanyola a les Terres de l’Ebre des de la didàctica de les Ciències Socials i de les noves tecnologies. Aquest projecte l’està portant a cap el grup de recerca DIDPATRI (Didàctica del Patrimoni) encapçalat per la professora i investigadora de la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona Mireia Romero.

El grup DIDPATRI, juntament amb associacions locals de la zona de l’Ebre, ha estat treballant durant anys amb l’objectiu de vetllar per la recuperació i valorització d’aquest patrimoni històric i arqueològic encara avui visible.

20170222_110909

Aquest projecte patrimonial vol adoptar un caràcter fonamentalment social i educatiu, per això s’ha demanat la nostra col·laboració. El producte final vol ser un museu virtual, per al qual els nostres alumnes han aportat idees mitjançant un qüestionari i un posterior treball en grups cooperatius, al qual seguirà, finalment, una avaluació del projecte per part dels propis alumnes.

20170222_082859Ha estat una experiència molt gratificant que, de ben segur, sensibilitzarà els alumnes sobre un patrimoni que la societat cal que conservi i difongui convenientment en pro de reforçar la necessària memòria històrica que a vegades trobem a faltar. S’ha treballat d’una manera en què els alumnes han estat els protagonistes, debatent i col·laborant entre ells, per a un projecte del qual podrem gaudir tots plegats.