Aquest dimecres 15 de gener es fa el Taller Gestió emocional i estrès a l’alumnat de Batxillerat. És un taller gratuït del Consell Comarcal del Vallès Occidental. Té una durada de 55′ cada un.
Totes les emocions són naturals i adaptatives, però quan s’intensifiquen o s’allarguen massa en el temps (parlem d’estats anímics) pot ser desadaptatiu i cal buscar estratègies diferents. En aquest sentit, els objectius del taller són:
• Identificar quines emocions experimentem al llarg del dia, com les gestionem i alternatives possibles.
• Reflexionar sobre el concepte d’estrès, per què el normalitzem a nivell social i quins efectes pot tenir.
• Fomentar l’ús d’eines personals i col·lectives per fer front a l’estrès.
Es combinaran metodologies d’aprenentatge actiu i vivencial (per exemple, la pràctica d’eines i estratègies de gestió emocional) amb el diàleg i l’exposició de continguts. Aprofitaran les monitores per donar a conèixer el Servei Connectem, de suport emocional, impulsat pel Consell Comarcal del Vallès Occidental, i que es porta a terme a l’Espai Jove.


