2n de Màrqueting i Publicitat impulsa la innovació del Xuixo de Girona

L’alumnat de segon curs del cicle formatiu de grau superior de Màrqueting i Publicitat ha culminat amb èxit el projecte de llançament de productes i serveis amb una presentació davant de Toni Noguera, representant del Gremi de Pastissers Artesans de Girona i Teresa Tro, representant de l’Escola d’Hostaleria i Turisme de Girona (EHTG), centrada en la creació d’un nou producte vinculat al tradicional xuixo de Girona.

Aquest projecte s’ha dut a terme en col·laboració amb l’alumnat del cicle de grau mitjà de Forneria, Pastisseria i Confiteria de l’EHTG, amb l’objectiu de donar resposta a un repte real proposat pel Gremi: idear i prototipar un producte de fleca o pastisseria innovador que parteixi del xuixo com a element central.

A més, l’alumnat ha participat activament en el Concurs Mundial del Xuixo, celebrat el passat 22 de març a la Rosaleda. En aquest esdeveniment, organitzat en col·laboració amb l’agència publicitària Monkeys, l’alumnat va col·laborar en tasques de muntatge i desmuntatge, va actuar com a equip de relacions públiques donant la benvinguda als assistents i repartint xuixos, i també va observar i avaluar l’organització de l’acte. A més, van entrevistar participants i assistents, i van elaborar propostes de millora de cara a futures edicions.

Per aprofundir en el coneixement del producte i del sector, l’alumnat també va visitar el Fòrum Gastronòmic de Girona, on va poder analitzar el mercat dels dolços i observar estratègies de promoció de diferents empreses del sector. Finalment, es va dur a terme una ruta per diversos establiments locals que ofereixen xuixos, amb l’objectiu d’estudiar el punt de venda i definir com hauria de ser l’espai ideal per comercialitzar el nou producte creat.