El projecte Erasmus PS2ET mobilitza alumnes de 2n d’instal·lacions elèctriques i automàtiques

Sis alumnes d’electricitat del “Lycée Pablo Neruda” (França) i sis més del PTI de Kortrijk (Bèlgica) van visitar-nos a l’Institut Santa Eugènia per treballar conjuntament el projecte eTwinning-Erasmus anomenat “Produce and Save Electrical Energy together (PS2ET)”.

L’alumnat va fer activitats conjuntes entre el 17 al 21 de novembre de 2024 com concursos, actualització del TwinSpace, realització de treballs pràctics en domòtica i energies renovables, creació de jocs interactius, pòsters sobre energies renovables i estalvi energètic, així com la redacció col·laborativa d’una revista amb l’aplicació Madmagz.

Després, els alumnes participants de l’INS Santa Eugènia i del Lycée Pablo Neruda es van tornar a trobar a París, del 19 al 24 de gener del 2025. Aquesta ha estat la darrera mobilitat d’estudiants del projecte PS2ET. Encara en queda una per tancar el projecte, però serà només dels professors implicats (Bartolomé Torres, Jordi Viñas i Núria Plantalech). A París els alumnes van fer treball pràctic al Lycée Gabriel Peri i també van visitar els monuments més emblemàtics de la ciutat, com per exemple la Torre Eiffel, l’Arc de Triomf o els Champs Elysées.

La programació rica i diversa d’aquest projecte ha permès als alumnes submergir-se en la cultura local al mateix temps que han pogut aprofundir en els seus coneixements tècnics, han millorat també la competència en llengües estrangeres, tan important avui dia i, sens dubte, ha reforçat els vincles entre les diferents escoles participants.