Sortida de 4t i batxillerat a veure l’espectacle “Out of Cage”

El passat divendres 2 de desembre els alumnes de 4t d’ESO i batxillerat vam anar en l’optativa de música amb Rubén Verdú, Luís Torralbo i Montse Ribas a l’auditori de Barcelona a veure un espectacle contemporani anomenat “Out of Cage”, en què es feia música i sons amb objectes. L’espectacle va començar amb una peça que es deia 4’33” del compositor John Cage. Durant aquest temps vam formar part de l’espectacle sense saber-ho. La peça tractava sobre la reacció del públic, el soroll que hi havia de fons, és a dir, el nostre soroll que s’escoltava quan parlavem.

Els músics/actors en l’espectacle feien soroll amb objectes que pot tenir tothom, com utensilis de cuina, paper de seda, llums…, també feien percussió amb el seu cos, sorolls amb la boca… d’aquesta manera convidaven el públic a reflexionar sobre l’actitud que adoptem com espectadors davant l’experiència d’un concert totalment transgressor.

La peça que més ens va agradar va ser la de les llums, ja que era la més original per a nosaltres. Es tractava d’una composició visualment espectacular formada per unes 15 llums col·locades al mig de l’escenari, que s’encenien i s’apagaven. Les controlaven des d’uns ordinadors i se sentien els sorolls dels interruptors quan encenenien els llums. Aquests sons i les llums feien combinacions de ritmes molt interessants.

L’altra obra que ens va sorprendre va ser la número quatre, que era un coreografia on els músics/actors ens convidaven a seguir una pilota invisible. Feien com si tinguessin una pilota i la llençaven cap amunt, la botaven, es donaven un cop al cos, etc. Es tractava d’una performace que combinava la percussió corporal, la veu, músiques i sons enregistrats.

En general aquest espectacle ens va agradar, va ser molt entretingut, però aquestes parts per a nosaltres van ser les millors.

Cronistes: Ona Fernández i Hanna Tirado, alumnes de 4t d’ESO D