Seguim El Quijote per Barcelona

El passat dimarts 6 de febrer els alumnes de 2n de batxillerat de la matèria de Literatura Castellana vam anar a Barcelona a fer un recorregut pels llocs en què Miguel de Cervantes es va inspirar per a la seva continuació del Quixot, publicada l’any 1615. Després d’agafar el metro i arribar a les Rambles, vam caminar una estona fins al primer punt de la nostra ruta: Les Reials Drassanes de Barcelona, ​​que es van començar a construir el 1255 i on es feien les diferents nausi vaixells que apareixen en la novel·la.

Una mica més lluny estava la nostra parada següent, el carrer Ample, que rep aquest nom pel fet que era el carrer més ample de Barcelona, amb uns 6 metres de llargada on abundaven palaus i cases nobles. Suposadament, aquesta va ser la ubicació on Antonio Moreno, un dels personatges de la història, va allotjar els dos herois. També vam aprofitar per a visitar la casa on, segons es diu, va residir Cervantes.

Posteriorment, vam arribar al que, en una època llunyana, va ser el centre econòmic de la ciutat, l’anomenat “Pla de Palau”. No gaire lluny d’allà vam trobar el portal del Mar, on va tenir lloc larribada de Sancho Panza i el Quixot a la ciutat comtal. Uns carrers més amunt, vam visitar el carrer de Perot lo Lladre. Té aquest nom en referència a un delinqüent català del segle XVII, en record de l’època del bandolerisme.

No només vam visitar aquests llocs del clàssic cervantí, sinó que a més a més, entre un lloc i un altre, vam aprofitar per visitar altres localitzacions, com Correus, un local d’oci amb el nom de “El bosc de les fades”, una basílica…

Héctor Comino, alumne de 2n de batxillerat B.