El Ramon Berenguer IV fa job-shadowing a Budapest

Dos professors del centre van visitar instituts de Budapest, la setmana passada, dins del programa Erasmus+. En aquestes visites, anomenades job-shadowing, els docents van assistir a diferents centres educatius, on van compartir experiències, metodologies i punts de vista amb altre professorat, a més d’assistir a algunes classes on van observar la realitat in situ.

Els educadors van visitar: l’escola tècnica Giorgio Perlasca, especialitzats en formació professional d’hostaleria i turisme; l’institut DIANA, un centre de secundària enfocat a l’educació física; i l’institut Vörösmarty Mihály, que ofereix tots els batxillerats existents. En cadascun d’aquests centres, els nostres professors es van convertir en l’ombra dels professors locals i aprendre sobre el sistema educatiu hongarès. Així van descobrir que totes les classes eren de 45 minuts, l’existència de l’any 0 on els alumnes que ho desitgin poden aprofundir en l’aprenentatge de l’anglès abans d’accedir a l’educació secundària, i van comprovar com el seu nivell d’anglès era superior al dels alumnes del nostre sistema educatiu, en general. A més, les tres visites es van fer a instituts molt diferents, podent apreciar les diferències internes existents, fet que va enriquir els aprenentatges dels professors.

Amb aquest programa, els nostres professors també van iniciar una relació amb els instituts que van visitar que esperem que evolucioni i fructifiqui en alguna forma d’intercanvi en un futur pròxim.