Vivim l’art. Projectes, participacions i col·laboracions d’arts plàstiques i disseny.

Des del Batxillerat Artístic, concretament des del d’Arts Plàstiques (des del 1999), hem anat treballant diversos projectes multidisciplinars  entenent que l’aprenentatge d’aquests estudis es fonamenta amb la interrelació entre el context educatiu i la realitat social del carrer.

El tipus de projectes, participacions i col·laboracions, així com les diferents propostes, han anat mutant adaptant-se a la necessitat del dia a dia intentant vincular l’essència creativa i les inquietuds de l’alumne/a a una demanda real.

Aquest any, des del primer curs de la matèria de Cultura Audiovisual, el nostre alumnat pren consciència de la cura participant amb les seves peces audiovisuals al concurs (RE) Imagina’t que enguany té com a títol LES CURES-Et cuido, em cuides, cuidem. Seguint la motivació de despertar en l’alumnat la consciència per a la cura, aquest desembre, des del Departament del Batxillerat Plàstic, hem participat al concurs del cartell per a la marató de TV3, centrat en les malalties mentals, amb alumnes de 3r de l’ESO.

Cartell presentat a la Marató de TV3 d’enguany

Leize Carnerero, Maria Espejo, Gabriela Barrera

Tanmateix, enguany els alumnes de segon de la mateixa matèria col·laboren, un cop més al projecte de realització de curts-metratges “Ojo al Sancocho Ciudad Bolívar”. Es tracta d’un projecte, tan ambiciós com emprenedor, que pretén despertar consciència social mitjançant l’intercanvi de valors que mostren diferents realitats entre els alumnes de Colòmbia i els nostres propis alumnes.

Cal destacar, que és la tercera vegada, que des de la matèria de disseny de segon de batxillerat, col·laborarem en el projecte POSA FIL A LA IMATGE, troba quina frase feta s’hi amaga darrera, projecte elaborat per CNL (Centre de Normativa Lingüística) L’Heura. Aquest projecte té la finalitat de fomentar l’ús del català a Santa Coloma de Gramenet. Per a fer-ho els nostres alumnes de segon de BATX dissenyaran una sèrie de cartells entorn a diverses frases fetes que formaran part d’un joc en el qual la població de la ciutat haurà d’endevinar de quina frase feta es tracta mentre participa activament en els centres comercials.

Imatge exemple de cartell del projecte POSA FIL A LA IMATGE

Finalment, cal destacar que aquest curs finalitzarem el projecte encetat l’any passat que consisteix en pintar un mur a l’escola d’educació especial Josep Sol de Santa Coloma de Gramenet. Es tracta d’un projecte que té com a finalitat sensibilitzar el nostre alumnat sobre la diversitat funcional contribuint, amb el seu art, a que els usuaris puguin gaudir d’un espai, encara, més agradable. En aquest projecte participaran de forma directa alguns dels alumnes de primer i segon de BATXILLERAT de l’assignatura de DIBUIX ARTÍSTIC.