Videoconferència amb l’Institut Jane Goodall pels alumnes de 1r d’ESO

Webmàster: Elena Jimeno

Els dies 12 novembre i 26 de novembre, l’alumnat de 1r ESO farà una videoconferència amb l’Institut Jane Goodall, una organització global sense ànim de lucre, fundat al 1977 per la Dra. Goodall i amb seus arreu del món que té com a objectius:

– La investigació no invasiva dels primats als seus hàbitats naturals.
– Conservació de les espècies i el medi, mitjançant el desenvolupament sostenible de les comunitats locals africanes.
– Educació i sensibilització ciutadana, per impulsar la protecció dels éssers vius.

El nostre alumnat de 1r ESO col•labora amb el programa ” Raíces y Brotes ” d’aquest Institut pel fet de treballar el projecte STOP! Al tràfic il•legal d’animals, ja que des d’aquest projecte es realitzen campanyes de conscienciació amb l’objectiu d’erradicar aquesta problemàtica.

Els dies previs les tutores donaran a conèixer les biografies de Jane Goodall i Rebeca Atienza, i expliquem quin és l’objectiu del programa. L’alumnat podrà resoldre dubtes o interessos, mitjançant un formulari que pot emplenar i al que posteriorment donarà resposta la conferenciant.

En aquesta activitat online, l’alumnat descobrirà la increïble biodiversitat que ens envolta i els problemes més greus que estan provocant que desaparegui com, per exemple, el canvi climàtic o el tràfic il•legal d’espècies, provocats per la mà dels humans. Es reflexionarà sobre el que podem fer de manera individual o conjunta en el nostre dia a dia per pal•liar el problema i conservar la riquesa mediambiental del nostre planeta, ja que són problemes amb els que s’enfronten les futures generacions.