Sortida de 2n batxillerat al MNAC

Els alumnes de 2n batxillerat B que fan l’assignatura d’Història de l’art van fer una sortida el divendres 20 de gener al MNAC (Museu Nacional d’Art de Catalunya).

Van sortir de l’institut al voltant de les deu i van anar cap a Barcelona en autobús primer i després en metro, fins que van arribar a la plaça Espanya. A continuació van pujar fins al Museu.

En primer lloc, van visitar les sales d’art romànic. Van veure moltes obres, pintures, escultures … En cadascuna s’aturaven per comentar tot el que havien après a classe, com per exemple “La Majestat Batlló” i el “Pantocràtor”. Identificaven les figures, la simbologia de les representacions, etc.

Després van fer un descans i van sortir fora del museu per esmorzar, però quan van anar a buscar les motxilles van veure que el calaix on les havien deixades havia desaparegut. Les professores van preguntar què havia passat. El cas és que el calaix s’havia quedat mal tancat i l’havien retirat perquè ningú pogués robar res.

Després de l’ensurt, van visitar les sales de l’art gòtic, barroc i renaixentista. Hi van veure escultures i pintures molt interessants, entre les quals obres de Goya, Francisco de Zurbarán, Rubens, el Greco, etc.

Va ser una sortida molt instructiva. Una manera diferent d’aprendre art en un museu a partir d’obres originals.

Cronista: Nerea Generoso, alumna de 2n de batxillerat B.