Ruta del Quixot a Barcelona

El passat dijous 9 de març els alumnes de 2n de batxillerat que fan literatura castellana, van anar a Barcelona a fer la ruta del Quixot.

Es van desplaçar en metro fins a Barcelona. Per desgràcia es va posar a ploure, però això no va impedir fer la ruta. Primer van visitar el Museu Marítim, on els van explicar com construïen les galeres i com les empenyien fins al mar. També van veure la reproducció d’un vaixell on els galiots (persones condemnades a galeres) eren esclavitzats i obligats a remar.

A continuació van visitar la Barceloneta, lloc on Cervantes descriu una batalla naval. Després van anar a la Basílica de la Mercè, on els monjos trinitaris van rescatar el Quixot. També van visitar la casa on va viure Cervantes, van poder accedir a l’interior de l’edifici on hi ha un fragment de la primera part del llibre. Per acabar aquesta excursió van anar al carrer d’En Perot el Lladre, intrèpid bandoler català i personatge real que Cervantes va incloure al capítol LX del El Quixot.

S’ho van passar molt bé i van poder conèixer amb més profunditat com va ser la ruta que va fer el Quixot a Barcelona.

Cronista: Mireya López Salguero, alumna de 2n de Batxillerat B