L’ALUMNAT DE 1R DE BATXILLERAT (CIÈNCIES I TECNOLOGIA) PARTICIPA EN L’ACTIVITAT “STEAM- FÒRUM”

L’alumnat  de 1r BAT de les modalitats de Ciències i Tecnologia vam participar el passat dimecres 19/5/21 en l’activitat STEAM-FÒRUM. Vam anar al Parc del Fòrum Olímpic on vam realitzar tota una sèrie d’activitats molt pràctiques i divertides relacionades amb les matèries STEAM: Ciència, Tecnologia, Art i Matemàtiques. Totes elles guiades per estudiants de graus de Ciència i Enginyeria de l’UPC.
Vam realitzar 3 activitats: la primera va ser “Trigonometria del Fòrum”, de l’àmbit de matemàtiques, en la qual vam realitzar mesures sobre el terreny de distàncies i angles per després calcular-lo amb l’aplicació de les relacions trigonomètriques i l’alçada de diferents elements arquitectònics i construccions del Fòrum.  La segona activitat va ser “Conductivitat de l’aigua“, de l’àmbit de Tecnologia, en què vam experimentar com variava la conductivitat elèctrica de l’aigua a partir d’afegir petites quantitats de sal, mesurant amb un multímetres els valors de tensió i corrent, i aplicant la llei d’Ohm que havíem estudiat a Tecnologia. La tercera activitat va ser “Matemàtiques d’una pandèmia“, en la qual vam simular nosaltres mateixos com funciona un model matemàtic de propagació d’una pandèmia i com s’utilitzen aquest models, amb l’ajut de supercomputadors, en la predicció de la propagació d’una pandèmia i en la presa de decisions per minimitzar el seus efectes.
Vam passar un matí molt productiu, ja que representàvem una població on nosaltres erem els individus i ens anàvem movent sobre un “tauler” i tocant amb unes cartolines de color que representaven els 3 estats possibles: sans, infectats i recuperats. Amb la finalitat de  representar com evoluciona una malaltia infecciosa com el COVID 19.
En definitiva, va ser una jornada molt divertita i alhora instructiva, ja que vam podem experimentar en primera persona i d’una forma diferent alguns dels continguts estudiats en les matèries del Batxillerat Científic-Tecnològic, com Matemàtiques, Tecnologia i Biologia.
Crònica i fotos: professor Andrés López