L’alumnat de 1r BAT Científic-Tecnològic participa a l’activitat Visions STEAM-FÒRUM

El passat dimecres 23/3/2022 l’alumnat de 1r BAT de modalitat científic-tecnològic vam participar a l’activitat Steam-Fòrum, organitzada per la UPC dins del projecte Visions.

Acompanyats de la professora Aloña (Física) i dels professors M.Àngel (Biologia) i Andrés (Tecnologia), vam anar en bus al Parc de Fòrum, on havíem de realitzar totes les activitats a l’aire lliure.

Les activitats a realitzar consistien en experimentar de forma pràctica, com si estiguéssim en un laboratori a l’aire lliure, diferents conceptes i principis de les matèries STEAM: Ciències, Tecnologia, Arts i Matemàtiques.

Vam realitzar 3 activitats:

-la primera relacionada amb la física, llençant una fletxa a una diana i mesurant l’angle de desplaçament, per després calcular la velocitat de la fletxa aplicant el principi de conservació de la quantitat de moviment, estudiat a Física.

-la segona relacionada amb la música i el só, on vam comprovar la relació entre les matemàtiques i les diferents notes de l’escala musical.

-la tercera relacionada amb la física de la llum, on vam comprovar les lleis principals de la reflexió i la refracció de manera experimental.

Encara que el dia no va acompanyar gaire, doncs feia una mica de fred i ens va ploure una mica, ho vam passar molt bé i vam tenir ocasió de veure com també és pot aprendre física, mates, etc. fora de l’aula.