Els Capgrossos visiten l’aula d’acollida de l’RB4

Els capgrossos visiten l’aula d’acollida de l’RB4

Tres membres de la Colla de Gegants i Capgrossos han visitat l’institut  aquest dimarts al matí per explicar als nois i noies de l’aula d’acollida una de les tradicions festives més populars: els gegants i capgrossos. A l’activitat hi han participat alumnes del grup intensiu d’AA.
Els geganters han explicat l’origen d’aquestes figures a Catalunya i Santa Coloma, i curiositats com el motiu dels noms dels gegants (Silvestre, Coloma, Margarida i Genís) o sobre els seus vestits i procés de construcció. A més, l’alumnat ha pogut veure els cinc capgrossos actualment actius a la colla, que representen cinc homes reals de la història de la ciutat: l’agutzil Alsina, el mestre Jaume Salvatella, el ferrer Francisquet, Joan Ubach (qui va participar en la Comissió de Festes) i Miquelet dels autos, el primer taxista colomenc.
Finalment, els i les estudiants han vist com es prepara i protegeix un geganter i han experimentat com és dur una de les figures festives.