El museu de les matemàtiques

El passat dilluns 13 de març, els alumnes de 1r de Batxillerat que estudiem la matèria de Matemàtiques vam fer una visita al Museu de les Matemàtiques de Barcelona. Estàvem emocionats per descobrir com les matemàtiques es podien aplicar a la vida real.

Quan vam arribar al museu, ens va rebre una guia, que va ser l’encarregada de mostrar-nos les exposicions. La primera que vam veure va ser una mostra de trencaclosques i jocs matemàtics. Ens va sorprendre comprovar com les matemàtiques podien ser divertides i desafiants al mateix temps.

A continuació, vam veure una exposició interactiva sobre geometria i simetria. La guia ens va mostrar com es podien crear patrons fascinants i simètrics utilitzant simples triangles i cercles. Després, vam visitar una exposició sobre l’aplicació de les matemàtiques en l’arquitectura i el disseny d’estructures. Finalment, ens van deixar temps per realizar les activitats que trobéssim més interessants.

Ha estat una sortida molt profitosa perquè hem pogut descobrir una aplicació pràctica de les matemàtiques, una manera d’aprendre diferent al que estem acostumats a l’aula.

Cronistes: Tadeous SanBaudelio i Iker Salazar, alumnes de 1r de Batxillerat B.