“Aigües Encantades”

Alumnes de 2n de Batxillerat visiten el SAT per veure l’obra de teatre Aigües Encantades de Joan Puig i Ferreter, obra de lectura obligatòria a les PAU de 2024.

Sortida de 2n de Batxillerat al teatre SAT Aigües Encantades

La majoria dels alumnes de 2n de batxillerat de l’institut Ramon Berenguer IV van anar al teatre el passat 9 de novembre. Van veure Aigües encantades al SAT (Sant Andreu Teatre) amb la companyia Teatre de Ponent.

L’obra escrita per Joan Puig i Ferreter és una de les lectures obligatòries de les proves de selectivitat de Llengua Catalana i per això els estudiants havien llegit abans el text. En aquesta adaptació, l’obra estava explicada per cinc protagonistes: la Cecilia, els seus pares (Pere Amat  i Juliana) el mestre del poble (Vergés)  i el rector.

Després de l’obra hi havia uns 30 minuts per conversar amb els actors i actrius. Els alumnes van aprofitar per preguntar-los sobre la seva carrera, per exemple, com van començar a dedicar-se al teatre o quina formació tenen, i també sobre el muntatge, com ara el fet que no aparegués el personatge del Foraster o quina escena els hauria agradat incloure a l’adaptació.

La sortida va començar a les 8h del matí i va acabar a les 12 del migdia. Com que estan a batxillerat, es van trobar directament al teatre. Als alumnes els va agradar l’obra molt perquè era molt fàcil d’entendre.

Khadija Bibi